- Menu przedmiotowe
- Procedury załatwiania spraw
Zaświadczenie o samodzielności lokalu mieszkalnego lub lokalu o przeznaczeniu innym niż mieszkalne.
Wniosek o wydanie zaświadczenia o samodzielności lokalu/lokali.
Mapa ewidencyjna znajdująca się w zasobach geodezyjno – kartograficznych ze wskazanym pomieszczeniem przynależnym – w przypadku gdy do lokalu przynależą pomieszczenia zlokalizowane poza budynkiem, w którym znajduje się wydzielony lokal.
W przypadku budynków pobudowanych lub rozbudowanych po 1994 roku: - kopia pozwolenia na budowę, pozwolenia na użytkowanie budynku lub zaświadczenie o braku sprzeciwu do zawiadomienia o zakończeniu budowy,
W przypadku budynku przebudowanego lub w którym dokonano zmiany sposobu użytkowania po 1994 roku:
a) dokument świadczący o przeprowadzonej przebudowie lub zmianie sposobu użytkowania wraz z częścią rysunkową (pozwolenie na budowę lub zgłoszenie);
b) oświadczenie właściciela lokalu potwierdzające, że przedstawiony na rysunkach stan jest aktualny i po zakończeniu robót związanych z przebudową lub zmianą sposobu użytkowania nie zostały wprowadzone żadne zmiany (w przypadku robót realizowanych na zgłoszenie).
W budynkach zrealizowanych przed 1994 rokiem, gdy właściciel nie posiada dokumentacji budowlanej:
- inwentaryzacją budowlaną wykonaną przez osobę posiadającą odpowiednie przygotowanie zawodowe zawierająca:
rzuty poziome fragmentów kondygnacji z opisem pomieszczeń, oznaczeniem granic lokalu i pomieszczeń przynależnych, przekrój, opis (w niezbędnym zakresie),
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej
Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, którym może być wyłącznie osoba fizyczna.
W razie działania przez pełnomocnika do wniosku należy dołączyć oryginał pełnomocnictwa lub jego urzędowo poświadczony Adwokat lub radca prawny mogą sami uwierzytelnić odpis udzielonego im pełnomocnictwa oraz odpisy innych dokumentów wykazujących ich umocowanie. Organ może w razie wątpliwości zażądać urzędowego poświadczenia podpisu strony.