- Menu podmiotowe
- Starostwo Powiatowe
- Wydziały
- Powiatowy Rzecznik Praw Konsumentów
Powiatowy Rzecznik Praw Konsumentów
Powiatowy Rzecznik Praw Konsumentów
Iwona Wilczewska biuro nr 106A (II piętro)
Powiatowy Rzecznik Konsumentów tel. wew. 102
Mieszkańcy Powiatu Rypińskiego mogą zgłaszać się do Powiatowego Rzecznika Konsumentów, który zapewnia bezpłatne poradnictwo konsumenckie w zakresie ochrony praw i interesów konsumentów.
– osobiście – od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Starostwa
– telefonicznie: 54 280 24 32
Zadania i zakres działania
§ 34. Powiatowy Rzecznik Konsumentów (PK)
Do podstawowych zadań biura należy:
1. Zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów;
2. Wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie za ich zgodą do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów;
3. Składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów;
4. Współdziałanie z Urzędem Marszałkowskim w Toruniu, Delegaturą Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Bydgoszczy, Wojewódzkim Inspektoratem Inspekcji Handlowej w Bydgoszczy, Federacją Konsumentów oraz organizacjami, do których zadań statutowych należy ochrona interesów konsumentów;
5. Udzielanie obywatelom także w innych formach pomocy prawnej w zakresie ochrony praw konsumentów;
6. Realizacja innych zadań Powiatu wynikających z obowiązujących przepisów.